13 de març 2017

Petons / Besos

Trobada a la xarxa


Rescato un escrit que formava part del blog: A encesa de llum, abans que el protagonitzés el cine. L'any 2012, Pili García, conductora del programa Versàtil, d'Emun FM, utilitzava els textos que jo escrivia, per introduir el programa literari.


Rescato un escrito que formaba parte del blog: A encesa de llum, antes que lo protagonizara el cine. En el año 2012, Pili García, conductora del programa Versátil, de Emun FM, utilizaba los textos que yo escribía, para introducir el programa literario.





 Llegeix: Pili García


Texto:

Petons. Petons de colors, en un cartell, que ens arrenquen el somriure ingenu. Petons dins d'una bella el·lipsi, gairebé faula, que mostra el discórrer de la sempiterna frescor del temps. Petons que liben el dolç verí d'un primer amor. Petons en blanc i negre que ens deixen bocabadats. Petons invisibles, que travessen abrils no expressats, esfilagarsant-se en el despertar d'un somni. Petons que permeten somiar despertes a unes vides que s'aglutinen, hipnotitzades, per la llum que els projecten. Petons que fugen cap a una destinació, deixant enrere el futur incert. Petons que fan mal, plens de adéus. Petons de pare sense fill. Petons de fill sense pare. Petons d'amic, somriure còmplice. Petons de cinema, allotjats en la nostra ment. Petons de Bécquer, que reclamen preu. Petons additius, que estarrufen la pell. Petons robats i després retornats. Petons elèctrics que condueixen emocions. Petons nostàlgics, viscuts una i altra vegada. Petons prohibits, atresorats, convertits en el millor dels regals. Petons màgics on s'acumulen notes musicals i el plor vibra. Petons.


Besos. Besos de colores, en un cartel, que nos arrancan la sonrisa ingenua. Besos dentro de una  hermosa elipsis, casi fábula, que muestra el discurrir de la sempiterna lozanía del tiempo. Besos que liban el dulce veneno de un primer amor. Besos en blanco y negro que nos dejan boquiabiertos. Besos invisibles, que atraviesan abriles no expresados, deshilachándose en el despertar de un sueño. Besos que permiten soñar despiertas a unas vidas que se aglutinan, hipnotizadas, por la luz que los proyectan. Besos que huyen hacia un destino, dejando atrás el futuro incierto. Besos que duelen, llenos de adioses. Besos de padre sin hijo. Besos de hijo sin padre. Besos de amigo, sonrisa cómplice. Besos de cine, alojados en nuestra mente. Besos de Bécquer, que reclaman precio. Besos adictivos, que erizan la piel. Besos robados y después devueltos. Besos eléctricos que conducen emociones. Besos nostálgicos, vividos una y otra vez. Besos prohibidos, atesorados, convertidos en el mejor de los regalos. Besos mágicos donde se acumulan notas musicales y el llanto vibra. Besos.


1 comentaris:

Mari-Pi-R

Muy bonito este texto de los besos, un abrazo.

Gràcies!